ساندویچ ساز ها جزو وسایل ضروری خانه محسوب نمی شوند اما حضور آنها در آشپزخانه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد زیرا این دستگاه بسیار کاربردی بوده و در بسیاری از مواقع در پخت و پز غذا کمک کنند.
راهنمای خرید اسنک ساز

قبل از آنکه به بررسی نکات در راهنمای خرید ساندویچ ساز بپردازیم بهتر است به چند سوال درباره آن پاسخ دهیم. بسیاری از افراد می پرسند که ساندویچ ساز به چه دردی میخوره و یا کاربرد ساندویچ ساز چیست. ساندویچ ساز ها جزو وسایل ضروری خانه محسوب نمی شوند اما حضور آنها در آشپزخانه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد زیرا این دستگاه بسیار کاربردی بوده و در بسیاری از مواقع در پخت و پز غذا کمک کنند. عملکرد و کاربرد این دستگاه به این شکل است که با قرار دادن نان ساندویچ به همراه مخلفات، ساندویچ های مختلفی همانند اسنک و تخم مرغ آماده می شود و می توانید نوش جان کنید.

هنگامی که یک روز پر مشغله را پشت سر می گذارید و به خانه می آیید، پختن غذا برای ناهار و شام کار آسانی نیست و انرژی زیادی را از شما می گیرد. اما با کمک ساندویچ ساز در کمترین زمان می توانید یک ساندویچ لذیذ بپزید و نوش جان کنید. تنها کافیست طبق سلیقه خود و خانوادتان مواد اولیه ساندویچ را آماده طبخ کنید. با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید ساندویچ ساز و نکات مهم در خرید آن آشنا شوید.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

در این بخش با راهنمای خرید ساندویچ ساز آشنا خواهید شد و نکاتی که قبل از خرید آن باید بدانید را معرفی می کنیم. راهنمای خرید این دستگاه به شما کمک می کند تا ساندویچ ساز چند کاره ، ساندویچ ساز دو کاره ، ساندویچ ساز سه کاره ، کاربرد ساندویچ ساز ، طرز استفاده از ساندویچ ساز ، بهترین ساندویچ ساز و ساندویچ ساز را بیشتر بشناسید تا خرید آگاهانه ای داشته باشید.

انواع ساندویچ ساز ها

در بازار لوازم خانگی انواع ساندویچ ساز های ایرانی و خارجی یافت می شود که هر کدام ویژگی های خاصی دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید. یکی از مدل هایی که در ایران محبوب بوده و در اکثر آشپزخانه ها به چشم می خورد، ساندویچ سازی است که از دو صفحه تشکیل شده و نان توست در بین صفحات قرار می گیرد. از این نوع ساندویچ ساز برای تهیه اسنک و ساندویچ هایی شبیه به آن استفاده می شود. برخی از این ساندویچ ساز ها به صفحات مخصوص برای گریل کردن گوشت و سبزیجات مجهز شده است.

دسته ای دیگر از ساندویچ ساز ها کاربرد متفاوت تری دارد به طوری که برای تهیه صبحانه می توانید از آن استفاده کنید. طراحی صفحه های این ساندویچ ساز به شکل وافل پنجره ای بوده و جنس آن معمولا چدن، آلومینیوم و یا تفلون است. با درست کردن وافل در دستگاه ساندویچ ساز می توانید از لذت خوردن صبحانه بهره مند شوید در حالی زمان زیادی را از دست نداده اید.

برخی دیگر از ساندویچ ساز های امکان پخت پیتزا را نیز فراهم می کنند. البته همه ساندویچ ساز ها این قابلیت را ندارند اما اگر مشتاق خرید یک ساندویچ ساز با قابلیت پخت پیتزا هستید به راحتی می توانید آن را در بازار پیدا کنید و بخرید. تهیه پیتزا در کمترین زمان ممکن، بدون نیاز به فر و سرو آن برای پذیرایی در یک مهمانی عصرانه گزینه مناسبی است.

ساندویچ های چند کاره، ساندویچ ساز های دو کاره و ساندویچ ساز سه کاره هر کدام بسته به مدل دستگاه هر کدام از این قابیلت ها را برخوردار است و با تعویض سینی های آن کاربرد آن تغییر پیدا می کند.

مصرف انرژی ساندویچ ساز

یکی از ویژگی های ضروری و مهم ساندویچ ساز که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی ساندویچ ساز است. یکی از اهداف طراحی این دستگاه کاهش هزینه های اضافی بوده که برای خرید غذا و یا خوردن غذا در رستوران ها خرج می شود و یا انرژی زیادی که برای پخت غذا صرف می شود. اگر به برچسب انرژی دستگاه توجه نداشته باشید و یک ساندویچ ساز پر مصرف انتخاب کنید باید هزینه زیادی برای مصرف برق بپردازید. توان مصرفی ساندویچ ساز ها بین 460 وات تا 1400 وات است که بهترین توان برای یک ساندویچ ساز خانگی 750 وات است.

صفحات ساندویچ ساز

صفحات ساندویچ ساز تعیین کننده مدل و نوع ساندویچ ساز است و تاثیر مستقیم در عملکرد آن دارد. صفحات این دستگاه باید از نوع نچسب باشد یعنی باید از جنسی باشد که مواد غذایی در حین پخت به آن نچسبد تا بدون نگرانی بتوانید ساندویچ هایتان را آماده کنید. علاوه بر این، صفحات کشویی و یا صفحاتی که از دستگاه جدا می شوند راحت تر تمیز می شوند و می توان آنها را شستشو داد بدون آن که دستگاه و قطعات الکتریکی آن آسیب ببیند.

نکات مهم خرید ساندویچ ساز

تا اینجا با معیار های مهم ساندویچ ساز آشنا شدید، در این قسمت با نکات مهم خرید ساندویچ ساز آشنا خواهید شد. معمولا ساندویچ های موجود در بازار ظرفیت 2 یا 4 ساندویچ را دارند اما نسخه هایی یافت می شود که تعداد ساندویچ بیشتری را در هر دور آماده می کند. شما متناسب با مصرف و تعداد اعضای خانوادتان می توانید یک ساندویچ مناسب برای خود خریداری کنید.

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید ساندویچ ساز عایق بودن اجزا و دسته های دستگاه است. ما به شما توصیه می کنیم که دستگاهی را انتخاب نمایید که تمام عایق باشد تا در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

ساندویچ ساز هایی که دارای المنت حرارتی هستند سریع تر و بهتر ساندویچ را گرم می کنند. با خرید ساندویچ ساز هایی که از المنت بهره مند هستند می توانید خیلی راحت تر غذا های مورد نظرتان را تهیه کنید.

برخی از کمپانی ها در هنگام ساخت ساندویچ ساز برای آن یک تایمر در نظر می گیرند تا از زمان آماده شدن غذا با خبر شوید. همچنین لازم است بدانید که ساندویچ ساز ها معمولا در سه رنگ سفید، مشکی و نقره ای به فروش می رسند اما رنگ های خاص همانند قرمز و آبی نیز در بازار یافت می شود.

معیارهایی که برای خرید یک ساندویچ‌ساز باید در نظر بگیرید

- نوع ساندویچ‌ساز:

ساندویچ‌سازها انواع مختلف دارند که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از این انواع را تهیه کنید. رایج‌ترین نوع این دستگاه‌ها که در خانه‌های ایرانی بیشتر از آن استفاده می‌شود، صفحاتی دارند که نان تست در آن قرار می‌گیرد و برای درست کردن انواع ساندویچ و اسنک مناسب است. بعضی از ساندویچ‌‌سازها صفحه‌های گریل هم دارند که امکان گریل کردن گوشت و سبزیجات هم به شما می‌دهند.

نوع دیگر ساندویچ‌ساز که بیشتر برای صبحانه درست کردن به کارتان می‌آید، دستگاه وافل‌ساز خانگی است که مانند ساندویچ‌ساز کار می‌کند اما شکل صفحات آن متفاوت است. دستگاه وافل‌ساز دو صفحه دارد که معمولا از جنس تفلون، چدن یا آلومینیوم ساخته می‌شود و سطح آن به شکل وافل پنجره‌ای است. وافل‌ انتخاب جذاب و خوشمزه‌ای برای صبحانه‌ است که با دستگاه وافل‌ساز به‌سرعت و به‌سادگی آماده می‌شود.

جالب است بدانید که با دستگاه ساندویچ‌ساز، پیتزا هم می‌شود درست کرد! اما نه با یک ساندویچ‌ساز معمولی بلکه با استفاده از پیتزاساز یا پیتزا پز که زیرمجموعه ساندویچ‌سازها به شمار می‌رود. این دستگاه یکی از بهترین روش‌ها برای پخت پیتزا در خانه را برای شما فراهم می‌کند.

- توان مصرفی:

یکی از مزایای درست کردن ساندویچ در خانه کاهش هزینه‌های غذا خوردن در رستوران است. اما اگر در انتخاب دستگاه ساندویچ‌سازتان دقت نکنید ممکن است به خاطر مصرف بالای برق هزینه اضافه روی دستتان بگذارند!

محدوده توان مصرفی ساندویچ‌سازها بین ۶۴۰ وات تا ۱۴۰۰ وات است. به طور کلی برای مصارف خانگی بهتر است ساندویچ‌سازی انتخاب کنید که توان مصرفی حدود ۷۵۰ وات داشته باشد.

- صفحات دستگاه:

در مورد صفحات دستگاه باید به چند نکته دقت کنید؛ اول اینکه دستگاهی انتخاب کنید که صفحات نچسب داشته باشد تا به‌راحتی و بدون نگرانی از چسبیدن مواد غذایی به آن ساندویچ‌تان را درست کنید؛ دستگاه‌هایی که صفحات متحرک دارند هم گزینه بهتری هستند چون شست‌وشوی صفحات به‌را حتی انجام می‌شود و دیگر از بابت آسیب دیدن قطعات الکترونیکی دستگاه نگرانی نخواهید داشت.

- ظرفیت:

بیشتر ساندویچ‌سازهای موجود در بازار، ظرفیت درست کردن ۲ یا ۴ ساندویچ را دارند. با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرفتان، ساندویچ‌ساز مناسب خود را تهیه کنید. چرا که اگر ظرفیت پائین‌تر از حد نیاز خود انتخاب کنید فرآیند درست کردن وعده‌ غذایی‌تان طولانی می‌شود و مجبور می‌شوید برای هر وعده غذایی چندین بار از دستگاه استفاده کنید که این موضوع باعث افزایش مصرف برق هم می‌شود.

- عایق حرارتی:

تقریبا همه ساندویچ‌سازها در قسمت دسته‌ها عایق حرارتی دارند. اما بهتر است عایق حرارتی دستگاهی که می‌خرید به دسته‌های آن محدود نشود و تمام دستگاه از این عایق برخوردار باشد تا در فرآیند درست کردن ساندویچ خیالتان از بابت سوختگی راحت شود

در خبرنامه سایت عضو شوید

با وارد کردن ایمیل خود اولین نفری باشید که از اخبار و رویدادهای ما با خبر می شوید